Met resultaatgericht vastgoedonderhoud kunt u zo'n 57% op de indirecte kosten besparen.
Onderhoud kan uw langetermijnstrategie versterken, de duurzaamheid van uw portefeuille verstevigen en uw rendement verhogen.
Wij bieden een structurele aanpak door ketengerichte samenwerking met leveranciers en opdrachtgevers. Deze aanpak leidt aantoonbaar tot lagere transactiekosten en dus wezenlijke kostenreducties. Dit doen wij onder meer door te borgen dat ons denken en doen in de samenwerking geheel in lijn is met de strategie en de waarden van onze opdrachtgevers. Resultaatgericht Samenwerken (RGS) vormt daarbij de procesmatige kapstok.
Graag betrekken wij vooraf, tijdens en na afloop van het onderhoud onze opdrachtgevers, de gebruikers van het vastgoed en andere belanghebbenden. Zo zorgen wij ervoor dat het proces optimaal aansluit bij hun wensen en behoeften. Wij bieden daarnaast 24/7 service waardoor wij vragen, storingen, klein onderhoud, klachten en reparaties direct kunnen oppakken.
De Maarsen Groep heeft aan architectenbureau Van Mourik en Kloet Onderhoud de opdracht gegeven voor het verduurzamen van de binnen- en buitenzijde van de parkeergarage aan het Kruisplein in Rotterdam. De garage maakt onderdeel uit van het kantorenpark FIRST en bestaat uit 5 verdiepingen met 9 parkeerdekken die ruimte biedt aan 400 auto’s en 480 fietsen.
In de garage hebben wij alle negen parkeerdekken onder handen genomen. Samen met Caparol hebben we de vloeren aangepakt door de vloerenvelden volledig te stralen, opnieuw op te bouwen en van een nieuwe dekvloer te voorzien. De plafonds zijn gespoten, dilataties en kitnaden opnieuw aangebracht en uiteraard zijn de wanden geschilderd. In de garage hebben wij eveneens een nieuwe fietsenstalling gecreëerd en overal LED-verlichting aangebracht.
De meest prominente wijziging is de uitstraling van het gebouw met als eyecatcher de groene gevel van klimop. Door de nieuwe verticaal geplaatste tuin kijken de huurders van de gebouwen van de Maarsen Groep na de renovatie uit op een groene oase van gazons en siergrassen. Dankzij de kwaliteitsverbetering van het exterieur en interieur is deze garage die aanvankelijk gesloopt zou worden weer nieuw leven ingeblazen.
Waterweg Wonen vindt het belangrijk dat haar huurders zich thuis voelen in hun woning. Een woning die goed is onderhouden, levert hier natuurlijk een enorme bijdrage aan. Voor Waterweg Wonen is het op peil houden van het onderhoud van haar circa 11.000 huurwoningen dan ook een speerpunt. De Vlaardingse corporatie koos daarom voor een resultaatgerichte samenwerking met Kloet en drie onderhoudsbedrijven uit Vlaardingen en Rotterdam.
Aan Kloet werden onder andere de complexen Molenzicht en Dijkzicht toegewezen. Voor deze woningen voerden wij al het schilder- en onderhoudswerk uit. Omdat de bewoners vaak op het moment van de werkzaamheden thuis waren, vroeg deze opgave des te meer om een gebruikersgerichte uitvoering. Zowel tijdens de voorbereiding, uitvoering als oplevering van de werkzaamheden werden de bewoners betrokken zodat onze aanpak goed aansloot op hun wensen en behoeften. Door de inzet van diverse communicatiemiddelen wisten wij het dagelijkse ritme van de bewoners zo min mogelijk te verstoren.
De woningen zien er weer goed verzorgd uit en de bewoners zijn tevreden met zowel het proces als het resultaat. Ze voelen zich gehoord en betrokken wat weer bijdraagt aan een positieve relatie met Waterweg Wonen.
Resultaatgericht samenwerken is een vrij nieuwe manier van samenwerken. De onderhoudsbedrijven vertalen het door Waterweg Wonen gewenste resultaat (kwaliteitsniveau) naar meetbare prestatie-eisen en onderhoudsscenario’s. Met deze overeenkomst bereikt de corporatie dat het onderhoudsbedrijf gedurende langere tijd de kwaliteit van het werk conform het gewenste kwaliteitsniveau garandeert. Dat is niet alleen prettig voor Waterweg Wonen, maar zéker ook voor haar klanten. Met deze vorm van samenwerken heeft Waterweg Wonen meer grip op kwaliteit en duurzaam lagere kosten.
Voor Woonstad Rotterdam voeren wij voor diverse complexen het schilder- en onderhoudswerk uit.
Daarnaast hebben wij samen met deze woningcorporatie een programma ontwikkeld waarbij werkloze jongeren onder professionele begeleiding van onze schilders worden opgeleid tot vakschilder. Dit project sloeg zo goed aan dat het landelijk is uitgerold. Het project komt voort uit het Nationaal Programma Rotterdam Zuid (NPRZ), een gezamenlijk programma waarin rijksoverheid, gemeente Rotterdam, onderwijs- en zorginstellingen, woningcorporaties en het bedrijfsleven de handen ineenslaan om Rotterdam Zuid een nieuw en beter perspectief te geven.
Middenin het stadshart van Zoetermeer liggen de garages van Unibail. Met de lucratieve feestdagen voor deur was het voor de winkeliers van groot belang dat het onderhoud zo snel en efficiënt mogelijk zou plaatsvinden. Door onze gefaseerde aanpak, waarbij steeds slechts een deel ontoegankelijk was, verliep dit proces feilloos en waren de garages ruim op tijd weer in perfecte staat.
Het iconische monument Aeolus van Stichting SEMA is een heel bijzonder object. Deze oude korenmolen met meer dan 350.000 omwentelingen per jaar was toe aan een flinke opknapbeurt. Een heel precies werkje met al die historische details. Zo moest onder meer de 'baard', de plank onder het wiekenkruis met daarop het wapen, opnieuw geschilderd worden. Naast het schilderwerk en de houtreparaties werd ook het dekzeil van de wieken vervangen waardoor dit stukje historie nu weer volledig in ere is hersteld.
Dankzij onze Vlaardingse roots hebben wij door de jaren heen duurzame relaties opgebouwd met organisaties in de regio. Zo ook met Stichting Fonds Schiedam Vlaardingen gevestigd in een monumentale stadsvilla uit 1883. Voor hen voeren wij continue onderhoud uit wat inhoudt dat wij ieder jaar een deel van de stadsvilla opnieuw schilderen zodat het gebouw er het hele jaar door uitstekend verzorgd uitziet.
Zorginstelling Ipse de Bruggen heeft met ons een intentieverklaring getekend voor planmatig onderhoud voor de duur van 20 jaar. Door te kiezen voor een resultaatgerichte samenwerking kiest de organisatie voor goed onderhoud tegen beheersbare en lagere kosten waarbij de cliënt centraal staat. Ipse de Bruggen heeft hun visie en aanpak vastgelegd in een manifest. Door middel van een manifest training voor aanvang van de werkzaamheden konden wij onze manier van werken en communiceren perfect afstemmen op de behoeften en waarden van deze zorginstelling.